3 typy maila z ofertą (przykłady)


3 typy maila z ofertą (przykłady) - piotrkorniluk.pl


W Internecie możemy znaleźć ogromną ilość porad dotyczących pisania e-maili i cold maili. Dla mnie pisanie jest sztuką samą w sobie - zawsze powtarzam, że napisanie listu odręcznie wymaga od nas większego wkładu pracy niż napisanie wiadomości wysyłanej drogą elektroniczną.

W dobie SMS-ów, różnego typu komunikatorów i aplikacji nasza korespondencja elektroniczna coraz częściej zaczyna przypominać właśnie taką wymianę wiadomości.

Trzeba pamiętać, że jesteśmy ludźmi i wszyscy, bez wyjątku, chcemy być traktowani jak ludzie. Internet jest narzędziem, które umożliwia łatwą komunikację. Pisanie setek maili dziennie może spowodować pewną niedbałość. Dlatego tak, ważne jest wypracowanie pewnych nawyków i zasad w zakresie naszej codziennej korespondencji szczególnie w tej biznesowej / zawodowej.

Napisanie maila powinno opierać się na tych samych standardach co pisanie listów w tradycyjny sposób. Nie pozwalajmy sobie na niedbałość - wykorzystujmy to, że dzięki takiej formie mamy więcej czasu na doprecyzowanie szczegółów.

W dalszej części artykułu odnoszę się do pisania maili wysyłanych w celu zaprezentowania naszej oferty sprzedażowej.


3 typy maila z ofertą


Wyróżniłem: e-mail z ofertą po rozmowie telefonicznej, e-mail z ofertą po spotkaniu osobistym i e-mail z ofertą w celu rozszerzenia współpracy.

Wszystkie te przykładowe wiadomości umieściłem na końcu artykułu w postaci obrazów. Poniekąd zrobiłem to z premedytacją, choć z drugiej strony taka forma była też dla mnie wygodniejsza.

Dlaczego zrobiłem to z premedytacją? Ponieważ chciałbym, żeby moje przykłady były pewnego rodzaju drogowskazem i inspiracją. Nie chciałbym natomiast, żeby służyły do bezmyślnego powielenia i kopiowania. Liczę zatem, że posłużą Ci jako przykład do tworzenia własnych, lepszych e-maili.

Jak wspomniałem na samym początku. Pisanie jest sztuką samą w sobie. Trzeba ją rozwijać i strać się, żeby za każdym razem była lepsza. Nie tylko w odniesieniu do naszej korespondencji biznesowej czy zawodowej.


Co jest celem maila z ofertą?


Zanim przejdę do szczegółów, zwrócę uwagę, że nawet perfekcyjnie przygotowany e-mail z ofertą nie zawsze gwarantuje sprzedaży naszego produktu. Na wynik sprzedażowy ma wpływ bardzo wiele różnych czynników.

Na moim blogu znajdziesz artykuły opisujące zagadnienia związane z pisaniem maili sprzedażowych.

Jeżeli jeszcze nie czytałeś, to proponuję w tym momencie zapoznać się z ich treścią (wystarczy kliknąć, aby przejść):

Jak napisać skutecznego maila z ofertą cz. I
Jak napisać skutecznego maila z ofertą cz. II
SPAM – jak sobie z nim radzić i go nie produkować?

I co o nich sądzisz?


Zawsze pisząc do kogoś wiadomość, pamiętaj o tym, co chcesz osiągnąć za jej pomocą. Sam mail nie powinna niczego sprzedawać. Staraj się za to nakłonić swojego adresata do określonego działania.

Żyjemy w dobie social media i content marketingu - to nasi odbiorcy decydują o tym, co jest dla nich wartościowe. Jeżeli będziesz za wszelką cenę starał się sprzedać swój produkt, możesz zostać skutecznie pozbawiony takiej możliwości.

Niezależnie od tego, czy celem Twoich maili jest zamówienie (w odpowiedzi na maila) czy umówienie spotkania, czy też prośba o kontakt telefoniczny i w konsekwencji rozmowa musisz pamiętać, że w głowie odbiorcy po otrzymaniu Twojej wiadomości przebiega pewien proces, który trwa od sekundy (gdy stwierdza, że Twoja wiadomość to niechciany spam) do minuty lub dwóch (kiedy otworzy wiadomość i zapozna się z treścią).

To jaki osiągniesz rezultat dzięki swojej wiadomości, zależy głównie od tego, jak dobrze ją skonstruujesz.


Jak działa dobrze napisany e-mail?


Przede wszystkim dobrze napisany mail przykuwa uwagę odbiorcy.

To, co w głównej mierze wpływa na naszą uwagę to pola: nadawca potem temat. Bardzo ważną rolę odgrywa dobrze zredagowana treść. Wysyłając cennik, ofertę, folder należy korzystać z opcji załącznika - lepiej nie "kopiować" obrazów do samej treści. I na koniec ostatnia, ale równie ważna: stopka. To tam, umieszczamy nasze dane personalne i formę kontaktu. Ważne, żeby zawierała pewną grafikę, która dodatkowo skupi na niej uwagę naszego odbiorcy.

Więcej na temat tych pól możesz przeczytać tutaj: 5 głównych elementów, które decydują o skuteczności maila.

Skuteczny mail powoduje również to, że nasz adresat dzięki odpowiedniemu zaprezentowaniu korzystnej dla niego propozycji przekonuje się do nas i jest skłonny podjąć działanie.

Trzecim i chyba głównym elementem skutecznego maila jest nakłonienie naszego adresata do natychmiastowego podjęcia działania.


3 typy maila z ofertą - przykłady


Jeżeli chcesz odpowiednio zaprezentować swoją ofertę i skomunikować ją z mailem to zapoznaj się z przykładowymi mailami, które napisałem specjalnie na potrzeby tego artykułu.

Co jest celem mojego maila? - takie pytanie powinniśmy sobie zadawać za każdym razem, kiedy wybierzemy już naszego adresata.

Zakładając, że piszesz maila, którego celem jest: "sprzedać klientowi mój produkt" - uważam, że w takim przypadku powinieneś zmienić swoje podejście do sprzedaży. Chyba że pisanie setek maili i rozsyłanie ich do różnych osób to Twój cel sam w sobie.

E-mail sam w sobie nie powinien, niczego sprzedawać. Twórzmy maile, na które nasi odbiorcy zareagują tak, jak tego oczekujemy.
Przede wszystkim zdobądźmy uwagę naszego adresata. Zdecydowanie łatwiej jest, wtedy kiedy np. spotkaliśmy się z nim osobiście wcześniej lub przynajmniej rozmawialiśmy przez telefon.

Liczę, że poniższe przykłady maili będą odpowiednią inspiracją i pozwolą Ci w przyszłości osiągać lepszą skuteczność Twoich wiadomości.


1. E-mail z ofertą po rozmowie telefonicznej

3 typy maila z ofertą - piotrkorniluk.pl


2. E-mail z ofertą po spotkaniu osobistym

3 typy maila z ofertą - piotrkorniluk.pl


3. E-mail z ofertą w celu rozszerzenia współpracy

3 typy maila z ofertą - piotrkorniluk.pl



Podsumowanie


W artykule odniosłem się do niełatwej sztuki pisania skutecznych maili oraz zaprezentowałem 3 typy maila z ofertą, czyli: e-mail z ofertą po rozmowie telefonicznej, e-mail z ofertą po spotkaniu osobistym i e-mail z ofertą w celu rozszerzenia współpracy.

Wszystkie te przykładowe wiadomości umieściłem na końcu artykułu - liczę, że moje przykłady będą pewnego rodzaju drogowskazem i inspiracją.

Możesz zatem zapoznać się z moimi propozycjami i na ich podstawie tworzyć jeszcze lepsze własne wiadomości e-mail. 

Pamiętaj, że mail sam w sobie nie powinien, niczego sprzedawać. Twórz natomiast maile, na które Twoi odbiorcy zareagują tak, jak tego oczekujesz.





Cieszę się, że doczytałeś do końca, spraw mi jeszcze więcej frajdy i zostaw komentarz.

Dziękuję!





Spodobał Ci się ten artykuł?

Zostań czytelnikiem!






Zostaję czytelnikiem Twojego bloga!


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia